ניתוח חדש של השאלה הדמוגרפית

ההנחות שערביי יש"ע מהווים איום דמוגרפי על ישראל צריכות להיבחן מחדש באופן רדיקלי, כך טוען צוות חוקרים ישראלים ואמריקאים, אשר הגישו את ממצאיהם למכון "אמריקן אנטרפרייז אינסטיטיוט" ב-10 לינואר 2005, ולקרן הריטג' ב-11 בינואר 2005.
 
החוקרים דיווחו כי האוכלוסייה הערבית הפלשתינאית ב-2004 הייתה קרובה יותר ל-2.4 מיליון נפש מאשר ל-3.8 מיליון נפש, המספר אותו מדווחים גורמים ברש"פ.
 
הפער של מיליון וחצי נפש נוצר מכיוון שמספרי הרש"פ מבוססים על תחזיות הלמ"ס הפלשתינאי, לא על ספירה אמיתית של אוכלוסייה. הלמ"ס השתמש במפקד הרשמי של הרש"פ משנת 1997 כאוכלוסיית בסיס, והניח שהאוכלוסייה תגדל כ-4% או 5%  לשנה, אחד משיעורי הגידול הגבוהים בעולם. כאשר צוות המחקר בדק את נתוני הלידה של משרד הבריאות הפלשתינאי, ורישומי כניסה/יציאה אמיתיים בגבול, הם מצאו שציפיות הלמ"ס הפלשתינאי לא התקיימו באף שנה בין 1997 ו-2004.
 
מצורף קישור לאתר המכיל את הדו"ח המלא ומצגת 'פאוור פוינט' של המחקר במלואו. נא המתינו בסבלנות לעליית המצגת כי היא גדולה למדי.

פרסם תגובה או השאר עקבות: Trackback URL.

תגובות

  • מרק ק.  ביום 16 בינואר 2005 בשעה 3:58 PM

    דמוגרפיה זה לא המדע של כל אלו שהלכו ללמוד סוציולוגיה וגילו שלמעשה אין להם שום ענין בבני אדם והם מעדיפים להתעסק בנוסחאות פשוטות של מספרים כדי לא לאמץ יותר מדי את תאי המח?

    מה החשיבות של הנתונים האלו מעבר לכך שהלמס הפלשתינאי, כמו בנק ישראל וכמו אלפי אנשים אחרים שמנסים לנבע את העתיד, נכשל בנסיון?

    האם העובדה שיש פחות פלשתינאים בעזה מאשר סברו היא סיבה למשל לא לצאת ממנה? האם הם שונאים אותנו פחות בעקבות זאת? האם הם לא חיים בתנאי צפיפות מחפירים? האם הם לא ישמחו להרוג אותי ואותך ברגע שתהיה להם ההזדמנות? למה הכמות שלהם בכלל חשובה/מעסיקה מישהו?

  • מושיק  ביום 16 בינואר 2005 בשעה 4:05 PM

    הרציונל של חלק גדול מהתוכניות המדיניות שהועלו בזמן האחרון הוא הרציונל הדמוגרפי.
    מיוסי ביילין, דרך שמעון פרס, אהוד אולמרט, ואף אריק שרון, כולם מבססים את תוכניותיהם על החשש שבקרוב מאד נהיה פה מיעוט.
    יש בהחלט סיבה לבדוק שוב את הנתונים ולראות האם הם נכונים ומה הוא כוון ההתפתחות. אפנה אותך למאמרה המצויין של קרוליין גליק בג'רוזלם פוסט של סוף השבוע האחרון בנושא:
    http://www.pademographics.com/Jerusalem_Post_Jan_14_2005-C.Glick.txt

  • שועל  ביום 16 בינואר 2005 בשעה 4:11 PM

    עוד רגע מוצא לך מושיק מחקר המוכיח שאין בכלל פלשתינאים. אין. אפס. לא בעזה ולא ביהודה ושומרון. הלמ"ס הפלשתינאי המציא מליונים, אבל בעצם זה הכל לצרכי פרופוגנדה.

  • באנדר  ביום 16 בינואר 2005 בשעה 5:26 PM

    יש נתוני לידה מעודכנים היא אופטימית מאד.
    לא קשה לנחש שנשים רבות יולדות בבית (או במחסום)

  • מושיק  ביום 16 בינואר 2005 בשעה 5:59 PM

    הבאתי מידע עם הרבה נתונים. לא רוצה? אל תקרא.

  • מושיק  ביום 16 בינואר 2005 בשעה 6:00 PM

    מיליון וחצי לידות במחסום? איפה היו "מחסום ווטש"? איך הם לא תיעדו את זה?

  • באנדר  ביום 16 בינואר 2005 בשעה 7:39 PM

    ולו כדי להמנע מהמחשבה שאתה מסלף בכוונה:
    לא קשה לנחש שנשים רבות יולדות בבית

  • שמשון שוּעלִי  ביום 16 בינואר 2005 בשעה 9:27 PM

    נראהש שלא הבנתם את מושיק. הוא בסך הכל טוען שאם נשאר בעזה לדורות, אזי כמדינה מתוקנת ניתן לאזרחים שם שוויון זכויות ואפשרות הצבעה והשפעה כמו שיש למתיישבים היהודים. ואין מה לפחד – הם הרי מעטים (הפלסטינים – אני מתכוון – לפי הדוחות האחרונים). ובמועצה המשותפת שתכונן בחבל הארץ – עזה – ישבו יהודים וערבים ויחליטו מה תהיה תוכנית הלימודים ואילו כיכרות כדאי יהיה לבנות בתקציב הפיתוח המשותף.

    כי הרי אתם לא חושבים שהנ"ל גזען הסופר אנשים כדי לא לתת להם חס וחלילה את הכבוד של היות בני אדם.

  • איריס  ביום 16 בינואר 2005 בשעה 9:39 PM

    אולי אני באה מהחלל, אבל בשבילי לקרוא באתר רשימות מאמר כל כך גזעני שמכנה את הערבים "בעיה דמוגרפית" מפיו של יהודי שעד לא מזמן היה בעצמו בעיה דמוגרפית, זה לא נתפס
    ההצעה של הכותב היא כניראה שעכשיו תודה לאל ונשיקה למזוזה אפשר לספח את השטחים. בטוח שעוד שנתיים שלוש של טבח כמו שמתנהל עכשיו ימשיכו לצמצם במספר התושבים החיים של האזור הזה, וככה יבוא לציון גואל…
    אני נדהמת שיש אנשים שגאים באורח מחשבה דוחה כזה, ומשבחים את עצמם בכל מקום שבו אפשר לתלות סטיקר. זה לא הבעיה של הכותב, הוא כניראה לא כל כך חכם, אבל מעניין שהאנשים האלה נמצאים היום בראש הפירמידה הכלכלית של ישראל ובמידה מסויימת גם הפוליטית, ועכשיו הם חומדים גם מקום בפירמידת התרבות. כלומר, גם אם אני פשיסט גזען עם שגיאות כתיב, מגיע לי טור תרבותי, יש לי מה להגיד, כמו למשל שהערבים זה איחסה ואני גיבור ועשיתי המון למען עם ישראל, שו שו שו, תביא כמה לירות נסגור עיסקה
    מוזר איך כל פשיסט בעולם בסוף מגלה את צפונות ליבו, הוא בסך הכל קינא בשכנו לשולחן הלימודים שידע לקרוא ולכתוב, ועכשיו…אחרי שהוריד להם את הראש, הוא יראה להם שגם הוא יודע לכתוב ולקרוא, בעיקר מספרים על היד, ופקודות גירוש של ערבים, כי הערבים כידוע לא יכולים לענות, ובטח לא בעברית.

  • אחד שנון  ביום 17 בינואר 2005 בשעה 12:13 AM

    אין שום בעיה דמוגרפית חוצנית יקרה…
    נפלא פה ונפלא יהיה עוד יותר כאשר ראש הממשלה שלך יהיה מוחמד בראכה במקרה הטוב וחאלד משעל במקרה הטוב יותר…
    אולי אז תלמדי מה זה טבח, וגם זה רק אחרי שתחווי פלישה של גדודי עיז א דין אל קאסם, חללי אל אקצה וניצי הפת"ח אשר יגרמו לך לייחל לו.
    אני בכל אופן מעדיף להיות פאשיסט מפוכח מאשר חוצן נטול הבנה כמוך. כבר ראינו לאן הגענו עם כל פסטיבלי השלום המטומטמים של אוסלו. הגיע הזמן להחזיר את הגלגל לאחור ולהראות לפלשתינאים שהכל הפיך, אחרת לעולם לא יהיה כאן שלום.
    הטבח היחידי שמתקיים פה בשנים האחרונות הוא נגד אזרחים ישראלים חפים מפשע שנטבחים ללא אבחנה בפיגועי תופת, טילי קסאם ומרגמות.
    הייתי שמח לו היו מאפשרים לתושבי שדרות להחזיק אגד ארטילרי של תותחי 150 מ"מ ולהשיב כמה אלפי פגזים אל לב עזה על כל קסאם. אני בטוח שאחרי המטח הראשון הקסאמים היו הופכים סופית לנחלת ההיסטוריה.
    אני לא מכיר אף מדינה אחרת שהיתה מוכנה להשלים עם פגיעה כזו באזרחיה, וגם כאן, אני מעדיף תגובה פאשיסטית ברוטלית ויעילה על פני התייפיפות נפש שתביא להמשך הרצח היומיומי של חפים מפשע, ביניהם תינוקות וילדים.

  • מושיק  ביום 17 בינואר 2005 בשעה 12:16 AM

    את המחסום אתה הכנסת לדיון, ולא יכולתי להתאפק…
    לגבי הבית, גם ילד שנולד בבית נרשם במשרד הבריאות הפלשתינאי כדי לקבל מספר זהות ולהיות מטופל. אין קשר ללידתו בבי"ח לרישום במשרד הבריאות.

  • מושיק  ביום 17 בינואר 2005 בשעה 12:19 AM

    את תוכניתי המדינית אציע בנפרד. בסה"כ הבאתי דו"ח שכתבו אנשים מכובדים אשר מראה שכל ההפחדות של השמאל לגבי האיום הדמוגרפי היו שקרים ובדיות מבית היוצר של הפלשתינאים. אז אני אומר לך שוב – לא נראה לך אז אל תקרא. אבל למה אתה שם בפי מלים שלא אמרתי?

  • מושיק  ביום 17 בינואר 2005 בשעה 12:25 AM

    איריס יקרה,
    גם שמאלנים מוצהרים מדברים על האיום הדמוגרפי אשר עלול לגרום לאיבוד אופייה של ישראל כמדינה יהודית דמוקרטית (ראה ביילין, פרס, ויתר אנשי העבודה ומרץ)
    האם גם הם פאשיסטים גזעניים לדעתך?

    וחוץ מזה, איריס, ככל שאת תוקפת אותי בגסות רבה יותר אני מרגיש יותר צודק, אז המשיכי בבקשה.

  • ליאור  ביום 17 בינואר 2005 בשעה 1:26 AM

    איריס פון הום ותימסרי להם שיחזירו כבר את 1.4 הפלסטינאים שהם חטפו בשנים האחרונות.

  • איריס  ביום 17 בינואר 2005 בשעה 6:53 AM

    גם אני מרגישה יותר צודקת ככל שאתה ובעיקר ההדים שלך הופכים אלימים יותר וברוטאליים יותר ומאויימים יותר. מי שמרגיש צודק וחזק לא צווח כמו כרוכיה על אחרים, בעיקר לא על פסטיבלי שלום. הצווחות מלמדות שהמניע מתחת לפשיזם אינו כשר, אינו להגיע למצב סופי שבו יהיה מקום לחיים נורמאלים ופסטיבלי שלום, אלא לטבח דמים אינסופי וגדול, כמו שיותר נהרות דם שוצף ככה מושיק נהיה עשיר יותר. אז למדתי משהו ממקהלת הצווחנים, שאם פעם הצלחתם לעבוד עלי ושכמותי שאתם דואגים לכולנו, עכשיו ברור שהכיס מדבר, ואם ימותו כמה בשביל זה, מה טוב,
    למי שהציע לי למות מעז א דין אל קאסם…תמות אתה, דביל, ויפה שעה אחת קודם. זה רק מראה למי אתה דואג…יהודי ישראלי שלא חושב כמוך, מבחינתך רצוי שימות, ועדיף על ידי ערבי, כדי שלא יראו מאיפה באה ההוראה. אתה וכמוך זה חלאת המין האנושי, והיו כאלה קודם, בוגדים עלובים שהסתתרו תחת ברברת לאומנית כדי לפרוק את האלימות שלהם. אמא שלך לא אהבה אותך ? אבא נתן לך סטירה ? לך לטיפול ואל תזהם את האויר עם השטויות שלך.
    הבעיה עם פשיסטים עלובים כמוך זה שלא כתוב להם על המצח מי הם, אתה הבעיה הדמוגרפית.
    א

  • אלעד  ביום 17 בינואר 2005 בשעה 8:15 AM

    לשנון. ההגדרה היא לא פאשיסטי – אלא נאצי. לרצוח על פי גזע חפים מפשע זה נאצי. אל תחמיא לך בהגדרות פאשיסטיות למיניהן.

  • עומרון  ביום 17 בינואר 2005 בשעה 8:20 AM

    התחרפנת לגמרי. לטעון שיש לישראל בעיה דמוגרפית מצד הפלשתינאים אינה אמירה גזענית.זה מצב נתון. יש הרבה פלשתינאים ואנו חולקים משאבים משותפים. בעיה.
    הם לא חלק ממדינת ישראל. לו היה המאמר דן באזרחי המדינה זו היתה עילה טובה יותר לצעקתך "גוועלד".

    מושיק – באמת שאין כל ערך בנתונים שהבאת. ההפרש בין 2.4 מיליון ל3.8 מיליון אינו כה גדול. זה המון וזה עצום.

  • איריס  ביום 17 בינואר 2005 בשעה 8:26 AM

    האבחנה שלך בין ערביי ישראל לשטחים תקפה לפי שיטתי אולי, בטח לא לפי שיטת מושיק וחבורת חסמב"ה אצלם יש ארץ ישראל אחת ו"בעייה דמוגרפית" אחת..והקו המבחין הוא בין יהודי ללא יהודי (ושמאלנים כמובן, שגם בהם רצוי להרוג כמה שיותר, לשיטתו) אז אל תגיד לי שאני התחרפנתי, כיון שהגזענות של מר מושיק אינה מוגבלת לקוי 67
    והיא נודפת פה מדברי ההדים שלו, בוא לא ניתמם עבורם, אם זו עמדתו שיגיד במפורש שבעיניו הכפרים הבדואים בנגב אינם בעייה דמוגרפית ושהוא מגנה את הריסתם

  • מושיק  ביום 17 בינואר 2005 בשעה 8:52 AM

    עומרון צודק הפעם. באמת התחרפנת.
    מתי טענתי שצריך להרוג שמאלנים? יש לך ציטטה שלי? בודאי שלא. אני גם נגד הרג ערבים חפים מפשע. בודאי שאת בעיית היישובים הבלתי חוקיים בנגב יש לפתור על ידי יישובם בעיירות מסודרות ולא לתת להם להקים אהל איפה שבא להם, בדיוק כמו שאת ואני לא יכולים להתיישב כאן בכל מקום שנראה לנו. שוויון בפני החוק אמרנו?

  • lior  ביום 17 בינואר 2005 בשעה 8:53 AM

    הגדרת עבודה מסויימת "מחקר" אינה פוטרת את הקורא מביקורת. הדבר נכון במיוחד כאשר מאחורי העבודה עומדים אנשים אשר חלקם פעילים פוליטיים, ותוצאות המחקר עשויות לשרת את מטרתם.

    מקריאה לא מעמיקה במיוחד של העבודה (הדו"ח המלא) ניתן לראות שחלק גדול מהמספרים מופיעים ללא הפניה מתאימה למקור. בחלק מהמקרים אין התייחסות למקור כלל, ובאחרים יש התייחסות כללית מאוד כגון שם המקור, אך ללא מספר גיליון ומספר עמוד.

    מה שמציק במיוחד בקריאה הוא ההמנעות העיקשת מתמיכה בטענות, כך שאחוז עצום מהטענות והמסקנות נשאר חסר הסבר.
    למשל "On october 2004 Voting Report disqualified the original 1997 PA projection". טענה כזאת חייבת לצרף הסבר כיצד התקבלה המסקנה. אדם הקורא מחקר אמור להבין כיצד התקבלו המסקנות, ולא לקבל את דעתו של הכותב כעובדה מוגמרת.

    דוגמא נוספת: "The PA Election indicated there are 1.3 million adult residents in the West Bank and Gaza." גם טענה כזאת, לכאורה טריוויאלית, זקוקה להסבר משכנע או להפניה למקור מוסמך. הקורא הממוצע, במצב כזה, שואל את עצמו מהם הנתונים שעליהם התבססו וכיצד התקבלה המסקנה שישנם 1.3 מיליון תושבים בוגרים. העדר הסבר משאיר את הקורא לקבל את הדבר כעובדה מוגמרת מבלי יכולת לשפוט את הנתונים או את הניתוח. באופן כזה ניתן בעצם לכתוב כל דבר תחת הכותרת המשכנעת "מחקר".

    או למשל:
    "The average of 2.124 million was consistent with data issued by the PA for Parliamentary Elections in 1996 and recent data issued in October 2004 for Municipal and Presidential elections." על הכותב לציין במפורש באיזה נתונים השתמשו וכיצד התקבלה המסקנה שהנתונים אכן תואמים.

    אלו הן רק שלוש דוגמאות, אבל המסמך מוצף כולו בצורת כתיבה מסוג זה.

    מבין הטענות שכן מנומקות אפשר לציין את ההסבר לכך ששיעור הילודה ברשות הפלשתינית קטן מהמדווח. ההסבר מסתמך על השוואה לנתונים שדווחו על ידי המנהל האזרחי בראשית שנות ה90. מניסיון אישי אני יודע שבאותה תקופה (של האינתיפאדה הראשונה) התקשה המנהל האזרחי לקבל נתונים מדוייקים מהגורמים הפלשתיניים וסביר להניח שנתוני המנהל האזרחי אינם יכולים לשמש כקו בסיס סטטיסטי מהיימן. לדעתי היה כדאי לציין בדו"ח שקיים חשש להטיית נתוני המנהל בשל חוסר שיתוף הפעולה בין הגורמים
    שאפיין את אותה תקופה

    דבר נוסף הוא הנתונים של מעברי הגבול. עקיפת מעברי הגבול היא תופעה קיימת ויש להתחשב גם בכך. למשל, ידוע שישנם סוחרי נשים המעבירים את קורבנותיהם דרך הרש"פ ללא מעבר מסודר בגבול. היקף המספרים אמנם אינו ברור כאן, אך סביר להניח שגם פלשתינאים עוקפים את מעברי הגבול הישראליים ללא רישום.

  • מושיק  ביום 17 בינואר 2005 בשעה 8:54 AM

    לנתונים שלי יש ערך רב, לפחות לפי נביא השמאל ביילין. כל יוזמת ג'נבה מבוססת על הנושא (שימו לב – לא אמרתי בעייה) הדמוגרפי.
    עומרון – קרא את קרוליין גליק – ראה לינק בתגובתי הקודמת. לא יכולתי להסביר זאת טוב יותר.

  • איריס  ביום 17 בינואר 2005 בשעה 9:25 AM

    נידמה לי שזה מזכיר לי התלבטות לשונית מתקופה אחרת…

    מושיק, האם הילדים שדן חלוץ הרג היו חפים מפשע ? האם התנגדת להרג שלהם ? האם לפחות הצטערת עליו ? סליחה שאני פונה לפוסט קודם.
    בקשר לשמאלנים, לא אמרתי שזה אתה, אלא אחד היצורים שמחרה מחזיק אחריך. גם ההדים של אדם מלמדים משהו על כוונתיו. הנה אותו שרץ שכתב ממשאלות ליבו ששמאלנית כמוני צריכה לטעום טעמה של איזה פצצה, אומר משהו ? האם גינית אותו ? לא. מי מחורפן כאן ? גם עד היום לא ענית לי על הקשר שבין ההון לבין המלחמה, שמתחיל לעורר שאלות שמא השוחד מעוור עיני חכמים, לא כל שכן טפשים.
    העברת הבדואים לעיירות נעשית מתוך ההשקפה של "בעייה דמוגרפית" ורצף ישובים יהודיים, ולא מתוך שיקולי תכנון. כמובן, שבהעדר תוכניות מתאר גם הבתים שלנו היו בלתי חוקיים. אתה מטעה בזדון כיון שאתה יודע את זה. ישובי "חומה ומגדל" לא בדיוק עברו את ועדת לתכנון ערים, ונידמה לי שגם כמה "התיישבויות" בשטחים המוחזקים לא בדיוק עונים על דרישות החוק התכנוני. אם אתה באמת משוכנע בצדקתך, דבוק באמת. שקרים וסילופים לא עושים רושם טוב פה.
    הכתבה שלך פה מריחה רע, ולא יעזור כל ניסיון לשייף את המונחים. "בעיות דמוגרפיות" תמיד הוצדקו בכל מיני התחכמויות ומסמכים, אגב, אתה יהודי ?

  • עומרון  ביום 17 בינואר 2005 בשעה 9:54 AM

    צר לי. סך הכל, אנחנו (כנראה) באותו הצד. אני ממש לא מחזיק מדעותיו של קוברסקי, אבל זה לא העניין. העניין הוא שהתגובות שלך מתבססות על הנחות מקדימות שלך שאינן פועל יוצא של הטקסט הכתוב. על סמך הנחות אלה את יוצאת למתקפה שבה את מבססת את עמדת, שוב, על הנחות. כל נושא התכנון של מגורי הבדואים בנגב מורכב. העובדה שאת מייחסת כוונות כאלו ו/או אחרות לתוצאות התכנון אינה הופכת את הכוונות לכאורה הללו לעובדה!
    יישובי חומה ומגדל היו חוקיים לפי החוק המנדטורי. זו הסיבה שהקימו אותם. זו, אגב, דוגמא קלאסית לשימוש בחוק לטובת המיעוט. (אגב, לימוד היסטוריה לא מזיק).
    ההתנחלויות חוקיות ברובן (אפשר להצר על כך, אך זה המצב).

    ומושיק (כי אני לא אזניח אותך) – מה שאמרתי הוא שגם לפי הנתונים שלך, הפלשתינאים הם בעיה דמוגרפית. השאלה מתי נעמוד על פי תהום נתונה לדיון, אך ניתן להסכים כי נעמוד על פי תהום.
    ביילין, למיטב ידיעתי, אינו נביא השמאל.
    ובל ניתמם – כמו שהשיקול הבטחוני הוא כיסוי למשיחיות של גוש אמונים, כך גם הבעיה הדמוגרפית היא כיסוי לתפיסת המציאות של השמאל.
    מה לעשות ומשני הצדדים אף אחד לא מוכן להציג את העקרונות האמיתיים שלו?

  • איריס  ביום 17 בינואר 2005 בשעה 10:04 AM

    למיטב זכרוני חומה ומגדל זה טורקי עותומאני אולי אני טועה, מבוסס היה על חקיקה שלא קשורה למיעוטים אלא חוק ארכאי שאם יש חומה ומגדל אז "יש עובדות בשטח" ומכאן השם. היסטוריה אני מכירה ועוד יותר את זו של הישוב הבדואי. לגבי ההתנחלויות – נו טוב אחרי כמה בג"צים שינו את החוק. כמי שמכירה את עולם המשפט טוב מאד, אני יכולה להגיד לך שחוק זה ביטוי פוליטי של הרוב, ולכן אפשר לעשות איתו כל מיני דברים, ולא נזכיר שוב את חיבתם של הנאצים ללבוש החוקי והמשפטי של כל תועבה גזענית ורצחנית. חקיקת מתאר היא לא "תורה מסיני" והיא בסך הכל דיל פוליטי שבאמצעותו מפקיעים, מפתחים ועושים מה שהרוב רוצה, הרבה פעמים תוך רמיסת כל העקרונות התחוקתיים והחוקתיים של המדינה הדמוקרטית. מדינת ישראל נישלה "באמצעות החוק" את הבדואים, וזה לא קשה כאשר מולך עומדים אנשים חסרי השכלה שאינם דוברים את השפה ואינם מיוצגים במוסדות המחליטים. אתה יכול לכתוב לי מה שאתה רוצה זה לא ישנה את העובדה שמר מושיק הכותב כאן הוא צלקת מכוערת בנוף התרבותי של האתר הזה, וציינתי רק שאנשים כמותו בסופו של דבר פועלים ממניעים קטנוניים של תאוות בצע, ורצון לעלות בסולם החברתי באמצעות כספם, כאשר הזכרונות שלהם זה מבית הספר ששם היו בדרך כלל בינוניים וחשו לא מוערכים לעומת אנשים אחרים. אלה תמיד פורחים במדינות שבהם הביורוקרטיה, הבינוניות והפשיזם מתכסים בדוק לאומני מבחיל. אני רק מציינת תחילתה של תופעה, ואם אתה רוצה להתווכח איתי רד מהעץ של ההתנשאות.

  • עומרון  ביום 17 בינואר 2005 בשעה 10:37 AM

    את בכלל לא שותפה ראויה לוויכוח. סליחה על ההתנשאות, אבל כל הכתיבה שלך מתחמקת ושולפת.
    אני אשמח אם תביאי נתון אחד ויחיד שמבוסס על משהו חוץ מגחמת לבך.
    נכון, מדינת ישראל פוגעת בבדואים באמצעות תקינה וחקיקה. אבל יש כל כך הרבה סייגים ומורכבות לבעיה הזו שזה לא המקום לדון בה. מה הקשר למר קוברסקי? כנראה שאין.
    אגב, מאילו מניעים את פועלת?
    בין הפשיסט שמזהה את עצמו ככזה לפשיסט שטוען שהוא חסיד אומות העולם, אני מעדיף את הראשון.
    תראי מה את עושה (חוץ מלקלל את מי שאת לא מסכימה לדעתו). את גם מתיימרת להכיר אותו ואת ילדותו. את זו שמתנשאת, פשוט כיוון שאת מאמינה שאת יותר טובה מכל אחד אחר פה. לא בזכות איזה מעשה או תכונה ייחודיים, אלא בגלל שאת מאוהבת בדעותייך.

  • איריס  ביום 17 בינואר 2005 בשעה 12:13 PM

    אתה לא מוכרח לענות לי, ואני בכלל כתבתי למושיק ולא אליך, וניראה לי שהוא לא זקוק , אם כי ודאי חובב, למעודדים מהיציע שידברו בשבילו.
    למה זה לא המקום לדבר על הבדואים ומדיניות הנישול הקרקעית ? הרי זה אותו עניין שדן בו הכותב מושיק, בעיות דמוגרפיות ופתרונן.
    הטענה שלי היתה שהוא לפי משנתו לא עושה הבחנה בין ישראל בתוך ומחוץ קוי ששים ושבע, שהוא מתייחס לערבי כבעיה דמוגרפית במרחב שאותו הוא רואה כ"יהודי"
    שהוא רואה את הפתרון כדמוגרפי, במובן של הבטחת רוב ורצף יהודי בכל השטח אותו הוא רואה כ"יהודי" לשיטתו
    שלשם כך הוא לא בוחל בשום אמצעי
    וכל זה כיון שהאידיאולוגיה הזו מבטיחה את עושרו האישי
    מה לא מנומק פה ?
    כמו כן, הוספתי שמניעים דומים הניעו את אלה שראו ביהודים בעיה דמוגרפית
    לבסוף, הערתי הערה מרושעת שאני עומדת מאחוריה, שזו שעתם היפה של המושיקים אשר זוכים לעדנה כספית, חברתית ו""תרבותית" כיון שיש על מי לדרוך
    בשם הפטריוטיות שהרימה ראש מכוער

  • יאן  ביום 17 בינואר 2005 בשעה 1:17 PM

    למספר המדוייק.
    אין גם חשיבות למועד המדוייק שבו יהפכו הערבים לרוב בין הים לירדן – מכיוון שלא מתקיימות בחירות כלליות בין כל תושבי ארץ זו.
    אז במקום 3.8 מיליון – יש 2.4 מיליון. מה זה משנה באופן מהותי את שאלת עתיד השטחים? האם מישהו מעלה על דעתו שגם אותם 2.4 מיליון פשוט יתחפפו להם מרצונם?

  • עומרון  ביום 17 בינואר 2005 בשעה 2:05 PM

    ההנמקה פנטסטית. היא רק לא מתבססת על נתון אחד, אלא על דעותייך האישיות (המוצגות כעובדות).
    הוא באמת לא צריך מעודדים מהיציע. את רק התבלבלת. את המעודדת מהיציע (בעד או נגד זה לא משנה, כל עוד כל מעשייך מסתכמים בהשלכת בוץ מהיציע).

  • איריס  ביום 17 בינואר 2005 בשעה 5:01 PM

    כמה שתתרגז יותר ככה זה מעודד אותי לכתוב יותר, ולנמק באותו ביסוס שמר מושיק וחבריו מבססים את ה"ממצאים" שלהם המגמתיים.
    מושיק וחבריו זה מפגע אנושי מצער שכמו בכל זמן שחור בהיסטוריה ביקשו להתפרנס מהכוח הזמני שנותן להם הצבא, השינאה והאימפריה התורנית שהשתמשה באנשים כמותו. קודם הוא טופח על שכמו של דן חלוץ, הרי זה מה שהם עושים יד רוחצת יד, ומשם הביזנס, ואחר כך הם רצים לטהר אזורים מאנשים שקל להתעלל בהם, ואחר כך הם מקימים תשתיות ממוחשבות לבטחון פנים, ומשטרות פנים, והעיקר שלזמן מה יש להם עדנה, אותם אפורים בלתי אהודים ולא מוכשרים שעלו לגדולה.
    לא הייתי משחיתה זמני על מר מושיק זה, הפקידון הצבאי הממוחשב, לולא טרח בכל מקום לפזר כמה "עשה בשביל מדינה" כאילו שאנחנו לא יודעים מה טיב השושו הזה, בעיקר הטרדת נשים וכמה סודות מעופשים שלא מעניינים אף אחד, אבל אפשר לעשות מהם כסף. נידמה לי שגם טננבאום אחד היה כזה, וזה פס ייצור שלם שעליו אפשר לאמר "פני הדור כפני הכלב" פשוט נחמד שיש פה נציג אחד של המטפסים למעלה החדשים, ונותני הטון בתרבות העולמית, כדי שיהיה לי על מי להתאמן.
    עומרון, צא לי מהתמונה לא דיברתי אליך

  • מושיק  ביום 17 בינואר 2005 בשעה 7:58 PM

    יש לך פסיכיאטר? אני יכול להמליץ לך על אחד טוב.

  • עופר  ביום 17 בינואר 2005 בשעה 8:20 PM

    כן, עוד מאפיין של השיח המושיקי זה כל מי שלא מסכים צריך לעבור חינוך מחדש, הומואים, פציפיסטים, פמיניסטיות קיצוניות, שמאלנים רדיקלים, כל מיני אנשים שצריכים טיפול פסיכיאטרי, ו…כן יהודים ששונאים את עצמם, איך שכחתי.
    חבל על הזמן, איריס, קחי הפסקה מהנושא

  • אחד שנון  ביום 17 בינואר 2005 בשעה 8:25 PM

    לא יודע כמה קיבלת בהבנת הנקרא, אבל לא הצעתי לך למות, אלא ציינתי שלדעתי זה מה שיקרה אם יתממש האיום הדמוגרפי והערבים יהיו כאן רוב. אין לי ספק שלא יהיו להם לא בג"צ, לא בצלם ולא מחסום ווטש. אני לא צווח, לא עליך ולא על אף אחד אחר, והחיים שלי, תודה על ההתעניינות – בסדר גמור מכל הבחינות. בניגוד להיסטריה שלך, אני טוען בקור רוח גמור ובמחשבה צלולה שבמלחמה כמו במלחמה, אם הצד השני פוגע בחפים מפשע בצד שלך, הרי מותר לך לפגוע בחפים מפשע בצד הפוגע. עייני ערך דרזדן, הירושימה ונגאסקי. לעיתים פגיעה בחפים מפשע בצד השני תביא בסופו של דבר להפסקת שפיכות הדמים מפני שהיא תיצור משוואה חדשה שהיא בלתי נסבלת מבחינתו.

  • מושיק  ביום 17 בינואר 2005 בשעה 8:30 PM

    לא הפריע לך כלל הסגנון של איריס? רק ההערה שלי?

    הנה מגוון מביטוייה ביום אחד:
    פשיסט
    גזען
    מפגע אנושי מצער
    פקידון הצבאי הממוחשב
    צלקת מכוערת בנוף התרבותי של האתר הזה
    פועל ממניעים קטנוניים של תאוות בצע
    חש לא מוערך לעומת אנשים אחרים
    מטריד נשים

    הבחורה פשוט לא יודעת את הגבול. מישהו צריך היה לשטוף לה את הפה עם סבון כשהייתה קטנה.

  • איריס המקורית  ביום 17 בינואר 2005 בשעה 9:09 PM

    מישהו כותב בשמי הודעות באמצע ההודעות שלי, זה לא לעניין.
    אני כתבתי את ההודעה הראשונה ועוד אחת, והנה יש פה הרבה יותר, זה מוזר, אבל אוקיי שיהיה.
    הבעתי מחאה על הסגנון והאמת שאין לי הרבה עניין בבלוג הזה

  • איריס פחימה המקורית  ביום 18 בינואר 2005 בשעה 8:22 AM

    עופר, מושיק ושנון, אני באמת סיפרתי לפסיכיאטר שלי שנידמה לי ששטפו לי את המוח, יחד עם וענונו, פחימה, ויגאל עמיר, כדי להשתמש בנו בתור פצצה חיה עם רימוט קונטרול, והוא אמר לי שזה נכון, שהוא היה חלק מהפרוייקט ושמה שמפחיד בכל זה, שכמה מן המשתתפים מסתובבים חופשי, שלא נדע, מתנחלים, מנהלים בהיי טק, וקציני צבא שאין עליהם שליטה יותר.שאלתי אותו מי תכנן את המבצע הנועז והמדהים הזה שצריך לתת לו עץ של חסידי אומות עולם.
    הוא אמר שהוא לא יודע, אולי רמדיה, והתחיל להוציא קצף מוזר מהפה…
    בעקבות הטיפול בי, הוא ירד מהארץ לקנדה, ופתח דוכן שווארמה

  • אחד שנון  ביום 19 בינואר 2005 בשעה 11:52 PM

    אתה יכול להגדיר הגדרות ולעסוק בהתפלפלויות לשוניות כאוות נפשך. מאיפה הבאת את העניין של לרצוח לפי גזע?
    הצעתי להקים מחנות ריכוז לערבים? להיכן נעלמה האינטליגנציה של "השמאל האינטלקטואלי", סליחה, ""השמאל האינטלקטואלי"", כי נדרשות כאן מרכאות כפולות ומכופלות.
    טענתי, ואני עומד עליה, היא שכאשר פוגעים בחפים מפשע בצד שלנו יש הצדקה מוסרית לפגוע בחפים מפשע בצד השני במידה שהדבר אפקטיבי ולדעתי הוא אכן יהיה אפקטיבי.
    אם לדעתך זהו נאציזם (והרשה לי להביע את מחאתי על זילות השואה משמאל ומימין) לכבוד יחשב לי לאזכר את "הנאצים הידועים" ווינסטון צ'רצ'יל (שהחריב את דרזדן) והארי טרומן (הירושימה ונאגאסקי). ראה זה פלא, שר ההיסטוריה הפך את יפן וגרמניה למדינות המתרחקות ממלחמה כמו מאש אחרי מלחמת העולם השניה.

  • אחד שנון  ביום 20 בינואר 2005 בשעה 12:11 AM

    שטיפת המוח אכן עשתה עבודה נאמנה עדי כדי כך שהתבלבלת בפרוייקט. אז בואי נרענן את הזיכרון:
    1. "הפרוייקט" החל בחשאי תוך גניבת דעת, הסתרה מהציבור ונטילת סיכונים לא מחושבים.
    2. דבר קיומו של "הפרוייקט" הוסתר מהציבור ונחשף לראשונה ב- 1993.
    3. מטרת "הפרוייקט" לא היתה להפוך אותנו לפצצות חיות אלא לעכברי ניסוי – מטרה עבור פצצות חיות ושאר דרכי רצח נתעבות.
    4. מאז הקמתו גבה "הפרוייקט" את חייהם של קרוב לאלפיים אזרחים ישראלים.
    5. כמה מאדריכלי "הפרוייקט" לא רק שמתהלכים חופשי אלא אף חברים בכנסת.
    6. למרות אלפיים הנרצחים כתוצאה מ"הפרוייקט" אותם אנשים האחראים לו במקום לתת את הדין מסרבים להודות בכשלונו.
    7. והחמור מכל, למרות ש"הפרוייקט" נחל כשלון חרוץ והביא לאסון, רצח וזוועות, עדיין לא הוכרז על ביטולו הסופי והמוחלט ותחת זאת מנסים למצוא דרכים שונות ונפתלות להחיותו תחת מסך הכחש של "רפורמות בפרוייקט", "פרוייקט משנה", פרוייקט חליפי", פרוייקט חד צדדי" וכד'

  • דוד  ביום 29 במאי 2006 בשעה 2:36 PM

    מושיק הוא הכי מצויין ביקום !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

כתוב תגובה לעומרון לבטל